200 korun – magická hranice v kampaních supermarketů

Věrnost zákazníka je téma, které v době obecné neloajality zajímá každého manažera značky. Je tudíž podivuhodné, že několik potravinových řetězců přišlo prakticky naráz se stejným kreativním nápadem. Jako by se řetězce snažily zákazníky spíše odlákat než získat.

Aktuálním trendem věrnostních programů potravinových řetězců Billa, Penny a Albert jsou sběratelské kolekce zvířat. S Billou do Afriky ve Dvoře Králové, Albert nabízí kartičky s pachem zvířat a v Penny jako v pořádném discountu motivační nákupy ve stylu „více peněz, více samolepek“. S trochou nadsázky můžeme pohlížet na nasazení všech kampaní ve stejný čas jako na „kartelovou dohodu“, ze které není úniku. Načasování zprávy o zdražení vstupného v pražské zoo pak může vyvolat v nakupujících správný hlad po zvířatech - v duchu filozofie doby „proč nemít to, za co stejně platím“. Nemusíme do vzdálené zoo, která navíc zdražila. Zvířátka budeme mít doma, děti si s nimi mohou hrát, kdy budou chtít, a ještě jsme udělali něco pro jejich vzdělání.

... více

Publikováno 29. 05. 2012 v rubrice Marketing